Erhverv

Sørg for din virksomheds online tilstedeværelse

online-business

Om du længe har haft en virksomhed eller er helt ny i iværksætterverdenen har du helt sikkert være grundigt igennem både produkter, mission og kunderejse. Disse blandt andre er essentielle grundsten i enhver succesfuld forretning, men hvad mange glemmer derudover er en strategi for en online tilstedeværelse. Hvordan kan man sælge sin service eller produkter, hvis potentielle kunder ikke kan finde ens forretning? I denne artikel kan du læse om nogle fifs til hurtigt og effektivt at få din virksomhed online.

Nemt og hurtigt med online katalog-sider

En til tider overset strategi er at uploade virksomhedens hjemmeside hos relevante online kataloger. Der findes et væld af online indeks for et utal af brancher. Om du derfor ejer en butik, restaurant eller webshop er det nemt at finde en katalog-side, der matcher lige netop din website. Min-Virksomhed er et eksempel på en katalog-side, som hoster flere forskellige forretninger inden for et bredt aspekt af brancher. Du kan tilføje din virksomhed nemt og hurtigt her. En af grundene til, at det er en god idé at oprette din virksomhed på en sådan side, er først og fremmest at du sparer en masse tid på implementering. Som oftest tager det under 5 minutter at notere information og lave en udførlig beskrivelse – så er din virksomhed online og brugere har lettere ved at finde forretningen med et samme.

Sociale medier

En selvfølge i dag er tilstedeværelse på de sociale medier. Det er her, kunder i alle aldersgrupper befinder sig. En fælde man nogle gange ser virksomheder falde i, er en mangel på tilpasning til målgruppen. Det kan for eksempel være spildt arbejde at bruge meget tid på flotte stories på Instagram, hvis din primære målgruppe er i den ældre ende osv. Derudover er det også en dårlig idé at oprette en Snapchat kanal hvis du ikke har til hensigt at bruge den. Derfor: Inden du giver dig i kast med at oprette din virksomhed på alle sociale medier, så sæt dig først ind i, hvor dine kunder befinder sig på nettet. Vurder dernæst hvor meget tid du har til at overse din virksomheds online kanaler og juster mængden af den online tilstedeværelse derefter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *