Erhverv

Fokus på content marketing i din online strategi

Landskabet inden for online markedsføring har ændret sig gevaldigt inden for de seneste ti år. Hvor virksomheder der investerede i deres online strategier tidligere med enkelte midler kunne få en fordel over deres konkurrenter ved at ranke højt i Google, er det bestemt ikke så simpelt i dag.

Rigtig mange virksomheder har fundet ud af, at det kan betale sig at investere i deres online strategier, men den øgede konkurrence har gjort det sværere at få udbytte af investeringen. Derudover ændrer Google hele tiden på, hvilke parametre der er relevante i forhold til at ranke højt i Google. Et af de områder hvor du virkelig kan differentiere dig er på din hjemmesides content. Læs videre og få inspiration til hvordan dette kan praktiseres.

Hvad er content marketing?

Overordnet set handler content marketing om at skabe værdi for kunderne gennem dit content. Det gør du ved at skabe relevant indhold, for derigennem at tiltrække de rigtige kunder. Ved at levere værdifuld information til din udvalgte målgruppe, hjælper du dem i deres købsbeslutningsproces, og ruster dem til et givent køb. Ved gentagne gange at levere værdifulde informationer, skaber du en stærkere relation og en højere grad af loyalitet, der i mange tilfælde vil føre til flere konverteringer per kunde.

Det er vigtigt at pointere, at indholdet i dit content ikke skal fokusere på at skabe selve konverteringerne, men på at skabe værdi for den besøgende.

Få højere placeringer i Google

Content marketing handler ikke kun om at skabe værdi for de besøgende. Det handler også om at generere mere trafik på din hjemmeside. Når Google crawler diverse hjemmeside, bliver der på baggrund af en masse parametre vurderet, hvordan de forskellige hjemmesider skal rangeres på diverse søgeord. Det behøves vel ikke at nævnes, at en høj placering på søgeord med stor volumen i rigtig mange tilfælde vil resultere i mere trafik.

Det er selvfølgelig ikke kun dit content, der afgør, hvor højt din hjemmeside bliver placeret, men det er et rigtig godt sted at starte. Hertil er der mange elementer, der skal tages højde for. Først og fremmest er kvantiteten af indholdet på de forskellige hjemmesider vigtigt. Eksempelvis har bingoguiden.net en rigtig stærk hjemmeside vurderet på mængden af ord på de forskellige landingssider, og har derfor gode forudsætninger for at ligge højt på Google.

Du kan også distribuere dit content andre steder på internettet. Det kan blandt andet være blogs, fora, videoer, artikler, SoMe etc., hvor du linker til din egentlige hjemmeside. Ved løbende at lave dybdegående og værdifuldt content ekstern, skaber du endnu bedre forudsætninger for, at dine hjemmeside bliver rangeret højt i Google.

Dette er selvfølgelig ikke alle parametrene, der bliver gennemgået i det ovenstående, men det er en rigtig god start i din content marketingstrategi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *