Erhverv

Er du virksomhedsejer? Sådan får du mest ud af dine B2B-kunder

Hvis du ejer din egen virksomhed, så beskæftiger du dig måske med B2B kunder. Hvis du ikke ved, hvad B2B kunder er, så står det for Business To Business, og det handler salg, der sker virksomheder imellem. Hvis man bare handler med enkeltpersoner, så hedder det B2C kunder. Disse er også vigtige, men hvis du vil have mest ud af din omsætning, så bør du også satse på B2B kunder.

Sådan skal I tale til jeres B2B kunder

Det er helt naturligt, at man føler, der er en større distance til ens B2B kunder, fordi det er en virksomhed, man henvender sig til. Det betyder desværre, at der er meget B2B markedsføring, der kommer til at blive en smule overfladisk.

Det er vigtigt, at man husker på, at der altid sidder mennesker på den anden side, og de vil gerne tales til som mennesker. Det er dog normalt, at man har to forskellige markedsføringsstrategier til de to forskellige slags kunder.

Der er desuden meget data at holde styr på, når man har B2B kunder, og det kan være svært at få overblik over. Heldigvis findes der er en løsning, som du også kan benytte dig af. Læs med videre, og bliv lidt klogere på det.

Få styr på jeres B2B kunder

Der er mange aktionærer og forskellige handelsveje, man skal holde styr på, når man har med B2B kunder at gøre.

Man skal holde styr på alle de forskellige kunderejser, og man skal vide, hvad der virker, og hvad de forskellige virksomheder responderer positivt på. Hvis du mangler et godt system til at administrere alt din B2B data i, så kan du med fordel benytte dig af dreamdata.io. Her har du mulighed for at få indblik i nyttig viden samt få et overblik over, hvordan jeres B2B salg går.

Det er vigtigt at vide, hvor man står

Hvis man ikke har et overblik over sine B2B kunder, så kan man ikke vide, hvordan det går i forhold til forretningen.

Du kan ikke vide, hvor stor din omsætning er, og hvilke strategier der virker. Hvis man gerne vil lave en markedsføringsplan, der virker, så skal man først og fremmest vide, hvad ens udgangspunkt er. Det er vigtigt at man laver sine planer på et velinformeret grundlag. Dette kan du få, hvis du benytter sig af systemet, der sporer alle dine kunder, så du har et præcist overblik over, hvordan dine kunder responderer.

Få bedre omsætning

Hvis du ikke har overblik over dine B2B salg, så kan det betyde, at du går glip af salg. Hvis du ikke har overblikket, så ved du nemlig ikke, hvad der virker. Når man først har lavet en markedsføringsplan, så skal man også finde ud af, om den virker.

Det er vigtigt at følge med i, hvordan kunderne responderer, så man ved, hvad der virker. Det kan f.eks. være I bliver opmærksomme på, at I bruger penge på en reklame, der ikke kommer nogen omsætning ud af. I finder sandsynligvis ud af, at der er noget, I skal investere mere tid i og noget, I kan bruge mindre tid på.

Juster planen efter data

Når I har fundet ud af, hvad der virker, gennem det nyttige data, systemet bidrager med, så har I også muligheden for at revidere jeres markedsføringsplan. Når I ved, hvad kunderne klikker på, og hvad der får dem til at konvertere, så ved I også, hvordan I skal henvende jer til dem fremover.

Når man skal lave en markedsføringsplan, så handler det netop om at finde ud af, hvordan man henvender sig til sine kunder, så man tiltaler dem.

Når man har fundet ud af det, så vil ens omsætning automatisk også forøges, og det er trods alt det, B2B salg handler om. Det er vigtigt at følge med i omsætningen, og hvad der bidrager til en god omsætning.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *