Nyheder

Derfor skal din fysiske virksomhed satse på E-handel

I slutningen af halvfemserne var internethandel i Danmark nærmest ikke eksisterende, hvor det ikke var specielt mange danske husstande der havde internet, som var hurtigt ligesom udbyderne af virksomheder, der solgte deres varer over nettet ikke var specielt store.  I dag er snakken en anden, hvor mange virksomheder har en webshop online som er tilknyttet deres fysiske butik, men problemet er bare, at mange af dem har en kedelig hjemmeside, hvor der ikke er fokus på bruger interface, hvorfor hjemmesiderne nærmest bare er der, fordi mange af deres konkurrenter er gået online.  Der er virkelig et stort potentiale i internettet, hvorfor det for manges vedkommende godt kan betale sig, at smide penge efter at gøre virksomheden synlig på verdens efterhånden største handelsplads.  Her kommer nogle tips til, hvordan fysiske virksomheder skal gribe E-handel an, hvis de er nye online, hvor online markedsføring er en af de parametre, som de skal være opmærksomme på.

 

Bliv synlige online

 

Når en fysisk virksomhed går online er en af de vigtigste parametre, at deres kunder kan genkende dem og finde deres produkter og gerne skulle vælge dem i forhold til deres konkurrenter.  I den forbindelse er det nødvendigt, at de gør brug af nogle helt bestemte online markedsførings parametre.  En af disse er kaldt søgemaskineoptimering, hvor det handler om at få virksomhedens hjemmeside frem på diverse søgemaskiner.

Eksempelvis vurderer google de enkelte hjemmesider ud fra et nogle bestemte variabler, hvor teknik, autoritet og indhold er nogle af dem.

Teknik drejer sig om hvor funktionel hjemmesiden er, hvis en hjemmeside er dårligt opsat, så er det svært for de besøgende at navigerer rundt på siden og derved smutter de højst sandsynligt fra hjemmesiden igen.    En måde hvorpå google vurderer de tekniske aspekter er blandet andet ved, at se på om  der er redundant indhold, ligesom hvordan de interne links fungerer. Den tekniske del af seo er forholdsvis kompliceret, hvorfor det ofte kræver en baggrund som datalog eller lignende for at kunne lave en udførlig teknisk korrekt hjemmeside.

Autoritet handler om, hvor god hjemmesiden er til at holde på sine besøgende. Måden hvorpå googles søgemaskine vurdere en hjemmesides autoritet, er ved at måle den tid en besøgende har været væk fra google, når de klikker ind en på en hjemmeside fra googles søgemaskine. Hvis de ikke har været væk længere tid end 3-4 sekunder, så vil hjemmesiden blive vurderet som værende dårlig, hvorfor den får sværere ved at ranke højt på placeringer i google.

Det sidste parameter i forhold til SEO er som førnævnt, indhold. Indhold drejer sig om de ordvalg der er på hjemmesiden, hvor disse skal stemme overens med de ord, som målgruppen søger på, når de indtaster ord diverse søgemaskiner. Hvis ikke indholdet matcher de ord målgruppen søger på, så er det logik for burhøns, at de får svært ved at finde hjemmesiden.

 

Der er kun fordele ved online tilstedeværelse

 

Ved at være tilstede online har virksomheden uanede muligheder, da kundesegmentet her ikke kun er i det geografiske område, hvori man bor, men principielt er hele verdenen, hvorfor det er muligt at høste en stor omsætning, hvis man får placeret sig rigtigt på google og det er uanset produktet. Eksempelvis er det muligt at finde det på stigefabrikken muligt at finde et stort antal af stiger, hvilket du kan finde her.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.