Dette år former sig til at blive året hvor man skaber mere content, takket være Instagram stories, men det vil også være året, hvor man skal optimere sin content og ramme målgruppen bedre end nogensinde før. I denne artikel beskriver vi 4 store digitale trends, som kan hjælpe med at booste din instagram profil.
Ydermere bør man fokusere på at betale for reklamer for at forøge dine visninger på Instagram. I denne artikel får du 7 digitale trends som kan forbedre din virksomhed på Instagram.
For at opsummere, vil dette blive året hvor Instagram marketing bliver mere detaljeret, i form af det nye analytiske værktøj, til nye Instagram funktioner.
#1: Boost dine opslag her i 2018
Tilbage i 2012 blev Instagram opkøbt af Facebook, og der frygtede man at platformen ville blive pay to plat ligesom Facebook. Frygten begyndte at blive en realitet eftersom de organiske opslag mistede rækkevidde.
Heldigvis kom Instagram Stories på banen og redede markedsføringen på platformen, i form af en gratis måde for virksomhederne at forbinde sig med sine følgere. Man har endda mulighed for at lave klikbare tekster til deres indhold.
#2: Instagram shopping element er en af de nye digitale trends
Instagram og Shopify er gået sammen om at lave et shopping element til Instagram, hvor man har mulighed for at lave salgs annoncer.
Via. denne nye funktion har man mulighed for at tagge sit produkt som Shopify bruger. Man har derfor mulighed for at tagge sine produkter med priser og produktnavn.
Instagram brugere har derfor mulighed for at købe produktet uden at forlade Instagram. Dermed gør man brugerrejsen nemmere, og har lettere ved at opnå et salg som virksomhed.
#3: Din Instagram profil vil formentlig blive din primære base
Flere mennesker er begyndt at søge på Instagram i stedet for Google, når de skal finde et brand.
Derfor bør du bruge tid på at designe din Instagrams æstetik, ligesom du formentlig har gjort på din hjemmeside. Det kan gøres i form af omrokering af billeder og farvekombinationer mm. Du bør derfor også planlægge dine opslag og billeder så de passer sammen i et flot design.
Et godt eksempel på brugen af æstetik vil være hos jala-helsekost.dk, som bruger en rolig farve kombination, som passer til deres produkter.
Det er sandt at flere personer følger en, og efterfølgende ikke kommer ind på din profil igen. Men en god Instagram æstetik vil være med til at beslutningen for brugeren, om de vil følge dig i første omgang.
#4: Brug dit stærkeste våben Instagram Ads
Det er ingen hemmelig at i 2017 var året hvor Instagram stories voksede med raketfart. Instagram fik over 300 millioner aktive brugere dagligt, hvilket er det dobbelt af Snapchat, som var trendsættere for denne funktion.
Man bør dog stadig bruge Instagram stories for business, i sin marketingsstrategi, men den rigtige trend her i 2018 vil være brugen af historier til at nå dit publikum.