Erhverv

3 tips til online markedsføring som B2B virksomhed

At markedsføre sig som B2B virksomhed, kan godt være mere kompliceret end for B2C, da det er sværere at ramme de potentielle kunder med markedsføringen. Men det er selvfølgelig muligt at lave god online markedsføring som B2B virksomhed. I denne artikel har vi samlet 3 tips til hvordan du gør.

Skab godt content på din hjemmeside

Det første tip, til at lave god online markedsføring som B2B virksomhed er ved at sørge for at have godt content på din hjemmeside. Alle virksomheder i dag har en hjemmeside og for at skaffe mange kunder, er det vigtigt at de kan læse om hvad I tilbyder på jeres hjemmeside.

Ud over at kunne læse om hvad I tilbyder er godt content også vigtigt, for at få gode placeringer i søgemaskinen Google. Og for at andre virksomheder kan finde dig er en god placering i Google i mange tilfælde afgørende.

Hvilken placering du får i Google kommer an på mange forskellige aspekter, og det vil derfor kræve en artikel for sig selv at forklare det. Men noget af det vigtigste for at gå en god placering i Google er at skrive godt og langt content til din hjemmeside.

Hvis du fx har et nedrivningsfirma, som J. Jensen, er det vigtigt at skrive om, hvad du tilbyder inde på din hjemmeside, så andre virksomheder kan læse om din service og ved hvad du kan hjælpe dem med.

 

Kend din målgruppe

Når du skal markedsføre dig selv online er det utrolig vigtigt at kende din målgruppe. Det er vigtigt at vide hvem din målgruppe er, for at du kan målrette din annoncering efter det.

Det er vigtigt at kende din målgruppe for at du får det bedste ud af din markedsføring og annoncering. Der findes utroligt mange muligheder for annoncering online, men for at du ikke spilder en masse penge på markedsføringen, er det vigtigt at kende din målgruppe og rette annonceringen efter det.

Når du har defineret din målgruppe, bliver det samtidig nemmere at lave en strategi, der går ud på at ramme målgruppen på en god måde.

 

Brug LinkedIn til at ramme din målgruppe

Når du har fået styr på din målgruppe, er det en god idé at lave annoncering på LinkedIn. På LinkedIn er der fantastiske muligheder for at annoncere som B2B virksomhed, og det er en god platform at være på, for at brande din virksomhed.

Grunden til at LinkedIn er en god platform for B2B virksomheder, er at brugere på LinkedIn ofte er der i forbindelse med arbejde. Hvis vi sammenligner med andre sociale medier som Facebook er der på LinkedIn en helt anden brugeradfærd, som I bør du udnytte som B2Bvirksomhed.

Den anderledes brugeradfærd er blandt andet med til at gøre det nemmere at ramme virksomheder med din annoncering.

På LinkedIn har du nogle unikke muligheder for at skabe præcise målgrupper, som du gerne vil ramme dine annoncer med, og det gør LinkedIn til en fantastisk platform, når det handler om online markedsføring.

Grunden til at LinkedIn er et godt sted, når det handler om markedsføring, er fordi du kan segmentere efter din målgruppe med mange forskellige segmenter. Du kan fx segmentere efter: Industri, størrelse på virksomheder, branche og jobtitler for at nævne et par eksempler.

Arbejder du fx med udenlandsk arbejdskraft til andre virksomheder som virksomheden Baltic Workforce kan du få efter at ramme personer som fx arbejder på byggepladser og dermed skabe god annoncering via LinkedIn.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *