Erhverv

3 grunde til at tænke digitalt i sin marketingstrategi

Den digitale markedsføring buldrer frem i erhvervslivet. Det at have digitale aspekter i sin marketingstrategi er i dag blevet mere normalt at have end ikke at have, hvilket især er til at se på konkurrencen på diverse online annonceringsplatforme. Det er dog med rigtig gode grunde, at populariteten af digital markedsføring er stigende, hvoraf tre af dem er til at finde nedenstående.

 

Holds styr på investeringen

Den primære fordel ved digital markedsføring er, at man konstant har muligheden for at spore sin investering. Med hver krone man smider efter betalt annoncering online vil man kunne se, hvorvidt det har været en god investering eller ej. Komparativt med traditionel markedsføring, som fx fysiske bannere, TV-reklamer osv., har man her et direkte indblik i udbyttet af markedsføringen.

 

 

Optimer dit arbejde

De datasæt, som man ved digital markedsføring får, kan ydermere bruges til at gøre investeringen endnu bedre. Man har mulighed for hele tiden at være forsikret om, at investeringen ligger det sted, som giver det største afkast. Man vil eksempelvis kunne spotte kundetendenser, som hvilket tidspunkt på dagen, hvor folk køber mest og optimere ud fra dette. Dette er en rigtig stor del af den digitale markedsføring og en af grundene til, at så mange udøver det.

 

Ram specifikke kundesegmenter

 

På internettet er et kæmpe univers og måderne at ramme brugere på det, er rigtig mange. Men det er netop det, der fordrer så mange muligheder. Som virksomhed har man mulighed for at skræddersy strategier for markedsføring, der rammer lige præcis de segmenter, som har den største tilbøjelighed til at købe det produkt, man udbyder. Det handler om at sætte sig i kundens perspektiv og finde ud af, hvordan personen agerer online og hvor personen oftest befinder sig. Er man ude efter at imødekomme unge mennesker, kunne en strategi eksempelvis være at gøre det på Facebook. Har man derimod et produkt, som mange mennesker aktivt søger efter, så vil Google annoncering være den optimale annonceringskanal.

Pointen er, at man ved digital markedsføring har mulighed for at ramme lige præcis de mennesker, som man gerne vil og på lige præcis den måde, som man gerne vil. Og det har meget værdi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.